mandag den 10. oktober 2011

Farvelægning m/ prismacolor

Jeg har, siden jeg første gang stiftede bekendtskab med promarkers og prismacolors, haft svært ved at vælge, om det skulle være det ene eller det andet, jeg ville begynde med. Begge er forholdsvis dyre i opstart, men da jeg via ebay.co.uk var så heldig at kunne købe en STOR pakke prismacolors (120 stk) til hvad 48 stk ca koster herhjemme, var jeg hurtig til at prøve lykken ved min første auktion, og JEG VANDT :).
Derfor var der jo stor glæde, da vi med kort varsel fik mulighed for at komme på et kursus ved Unikscrap, hvor Malene (der normalt bor i Norge) ville lære os at farvelægge med prismacolor. Det var jo en mulighed, jeg ikke kunne lade slippe fra mig, så da jeg heldigvis havde en fri kalender, fik jeg hurtigt tilmeldt mig.
På kurset lærte jeg ikke kun at bruge prismacolors - det var også her, jeg fik inspirationen til at pynte et kort (se evt. mit første indlæg med dåbskort). Derudover lærte jeg en FED måde med en lukkemekanisme - med magneter, som jeg helt sikkert vil bruge på fremtidige kort.
Nå - kortet endte med at se sådan ud forfra

og bagfra

Når det er åbent - set bagfra

Delene hver for sig ser sådan ud

Farvelægningen med prismacolor

Forsiden uden "lukkestrimlen"

og kortet indvendigt

Dette er et af de tilfælde, hvor jeg umiddelbart tænker, at sværten er blevet brugt for flittigt, men så kan jeg jo kun glæde mig ved, at det er "kursusmateriale" og det er en læringsproces, hvor jeg skal finde min egen standard!

Jeg håber, du er blevet inspireret af at kigge med - jeg blev i hvert fald godt inspireret af at være på kurset. Nu mangler jeg bare et promarkers-kursus, så jeg kan blive bedre til farvelægningen. Indtil da er det nu bare at kaste sig ud i det og lære det med tiden c",)

Ingen kommentarer: