lørdag den 3. marts 2012

Fødselsdagskort som minikort

En dag, jeg var på blogrundfart, fandt jeg hos Annette et minikort med et link til en anden blog med en tutorial. Jeg faldt for kortet og det skulle derfor prøves. Jeg ønskede dog at lave det "så stort som muligt", så det blev 4x12" og ikke 3½x10½". Her er resultatet.
Forsiden:

Indeni:

Bagsiden:

Det stribede papir havde jeg i gemmerne, mens jeg købte "laundry"-papiret og det lilla (havde ikke selv den rette farve). Pigen (der er st stempel fra "More Head") er farvelagt med promarkers, hvor farven er påført via blenderen, der har "suget" farven fra originaltussen (en teknik, jeg har lært på et kursus hos Benedikte/Unikscrap, hvor Malene (der er søster og har hobbybutik i Norge) underviste i farvelægning med promarkers og senere prismacolor).

To ting, man skal være opmærksom på, når man kaster sig ud i dette projekt er, at det PASSER! Har man ikke skåret lige, så ser det rigtig uheldigt ud, når kortet samles. Derudover skal man huske at folde det korrekt (de skrå linjer).

Læg gerne en kommentar, hvis du har lyst - det luner at vide, at der er nogle, der gider at se og kommentere mine projekter :)

3 kommentarer:

Annette sagde ...

Selvfølgelig gider jeg lægge kommentar....
Superflot kort. Og du er da blevet rigtig god med tuscherne.
Jeg har også selv lavet større kort med den model, for de andre er godt nok lidt små.
God weekend.

Lise sagde ...

Rigtig sødt kort og et kært tøset stempel. God søndag aften til dig og dine.
Knus Lise

Dortesjs sagde ...

ihh det er da sødt det må jeg osse prøve takker for ideen og henvisningerne