fredag den 23. marts 2012

Forbedring af den lille tote

Da jeg begyndte at scrappe for mindre end et år siden, ønskede jeg IKKE en af de høje bordtoter - synes ikke, de var særlig pæne (i formen), så jeg valgte en forholdsvis stor og "flad" tote (og naturligvis i sort/neutral!) - nærmere beskrevet denne tote:
Jeg er stadig glad for den, men jeg må også erkende, at den fylder lige lovlig meget visse steder, jeg kommer hen, hvor der ikke er så meget bordplads og jeg har vel også vænnet mig til at se de "tårnhøje helveder", som jeg fristes til at kalde dem. En dag var jeg hurtig og købte derfor en ny (endda) LYSERØD tote privat, og den var ny og ubrugt.

Jeg har ikke lige fået den indviet, da man jo lige skal "flytte ordentlig ind", så den stod hjemme, da jeg var til scrapclub i tirsdags. Her var der et par nye hoveder med - og det viste sig at være yderst informativt :)
Hende, jeg sad ved siden af, havde en tote magen til min, men havde selv sat drejeskive på i bunden. Da hun sidder og viser det, ser vi, at hun også har "forstærket" toten i det nederste rum, og straks blev det det interessante. Hun havde købt "boksen" i Ide-møbler, hvor den er beregnet til CD'er. Jeg kører forbi Ide-møbler Silkeborg hver dag, så idag havde jeg endelig tid til liiige at se, om jeg da kunne finde sådan en boks. Det har de - og endda med 50% rabat, så jeg købte en boks til 19,50, der ser sådan ud

Man kan købe den i både sort og hvid og den måler ca 15x15 cm, mens min tote officielt har målene 17x17 cm.
Da jeg kom hjem, ville jeg så gerne få det afprøvet, men det så ud til, at jeg hele tiden manglede lige en mm eller lige et hjørne ... det kunne bare ikke lade sig gøre. Om det var fordi toten skulle "foldes helt ud", ved jeg ikke, men pludselig fik jeg bakset boksen ind i skuffen og resultatet ser sådan ud (skal naturligvis lige have det sidste skub ind):

og jeg kan endda stadig have den oprindelige skuffe i. Jeg er dog i tvivl, om jeg vil det, eller om jeg vil bruge mappen, for der kan jeg vel godt have mine få dies i hver lomme ... så har man dem altid med, men det må jeg beslutte mig helt for, når jeg "flytter ind" i den nye tote ;)

Jeg vælger at dele dette, så andre, der måske er trætte af, at toten falder sammen, kan få glæde af samme ide. Jeg er i hvert fald glad for, at jeg nåede at finde ud af det - også inden jeg rigtig fik fyldt min tote op. Det skønne ved denne hobby er også, at man gerne deler sine ideer, så andre kan få glæde af det, så TAK for hjælpen/ideen :)

Ha' en fornøjelig weekend. Der kommer snart en masse indlæg fra mine albums til oldemor ...

Ingen kommentarer: