fredag den 24. maj 2013

Kursus i Hobbyboden - stempling og embossing for begyndere

Igår var jeg på kursus ved Gitte i Hobbyboden og emnet var stempling og embossing for begyndere. Jeg tænkte, at selvom jeg har prøvet at stemple, så ville der helt sikkert være nyt at lære - og rigtig nok. Jeg fik styr på endnu flere ting, specielt omkring sværter og hvordan de fungerer. Det var super godt for mig og nu forstår jeg nogle af tingene endnu bedre :)

Det var super godt - materialer og værktøj var med i kurset (til 75,- for 2½ time - det er altså en god pris!!), så jeg skulle bare møde op. Vi begyndte med lidt teori og herefter skulle vi lave 8 "kort"/teknikker, inden vi sluttede af med tre kort. Her er et lille uddrag af de 8 kort:

Kysseteknikken, som vi vist var mange, der "faldt for" ;)

Embossing m/ groft embossingpulver - total fed farve i pulveret til sådan et "gammelt" stempel.

Emboss-resist ... det var også ganske nyt for mig og formentlig ikke sidste gang, det er prøvet ;)

Her er de tre kort. Jeg kunne ikke overskue at shoppe igår (ja, jeg ved det er skidt, men jeg får heldigvis chancen igen om ca 1½ uge!), men i stedet valgte jeg at færdiggøre kortene.
Det første kort er med en hvid embosset blomst, farvelagt med mementomarkers:

Tag m/ stempling, embossing og farvelægning m/ sværte:

Luftballonkortet m/ baggrundstempel og luftballon i flere "niveauer"

Det var et rigtig godt og brugbart kursus og jeg glæder mig bare til om ca 1½ uge, hvor jeg skal på et stempelkursus for "viderekomne". Så må vi håbe, jeg er klar ;)

Håber, I får en fantastisk weekend - her har vi umiddelbart ingen planer, men sønnike har spurgt meget til løvepark og zoologisk haver, så mon ikke, vi finder en at besøge en af dagene ;)

3 kommentarer:

nedergaard sagde ...

Super skønne kort med nogle lækre teknikker... dejligt at lære noget nyt.

God weekend

Linda sagde ...

Wauh...kursus:-)
Super fedt for dig.
Rigtig god weekend til jer

Annette/aka sagde ...

Det ser bare så godt ud. Spændende. Jeg gad godt sådan et kursus. Måske skal jeg bare ønske mig enetimer engang når vi får tid.....
God ny uge. Jeg skal jo afsted i denne uge også.