søndag den 16. oktober 2011

Andreas: Cykeltur

Endelig fik jeg færdiggjort mit "første" layout!! TAK Linda for din hjælp og ikke mindst din tålmodighed :)

Jeg har altid haft en tanke om at begynde på scrapbooking, når jeg blev Mor - og det skulle naturligvis klares under barslen, men som så mange andre mødre har lært, så flyver tiden afsted, når man er på barsel, og sådan gik det også hos mig. Jeg kom derforførst igang, da jeg fik nyt arbejde og en dag fandt ud af, at Hanne er MEGET AKTIV indenfor scrapbooking - har styr på alle begreber og varer i butikkerne ;)
Jeg var solgt efter den første korte intro og har kastet mig ud i det ... det er desværre ikke altid, jeg kan huske begreber, teknikker eller noget andet væsentligt, men jeg forsøger da. Et sted jeg i hvert fald ikke halter bagefter er antallet af Magnolia-stempler, men det skal I nok finde ud af i et andet indlæg, der kommer senere... c",)

Nu til mit første Layout. Jeg har fundet billeder, skitser og papirer til ca. 25 LO til mit album til/om Andreas, og jeg har valgt ikke kun at tage dem i kronologisk rækkefølge, men i stedet vælge lige det, jeg får lyst til, når jeg skal vælge et nyt. Det første er derfor blevet dette forholdsvis simple LO, hvor Andreas er på vej ud på sin første cykeltur bagpå Mors cykel

Som det forhåbentlig fremgår, viser det en glad (og måske spændt) dreng, som sikkert tænker "gad vide, hvad der nu skal ske". Det grønne papir med bladene er fra Magnolia - hvor det stribede er fra, kan jeg desværre ikke huske. Jeg har brugt en MS punch til bladene i top og bund, og det hele er derefter sværtet. Al pynten er Lindas ideer - specielt æggeskallen (som er en die), er jeg vild med .. det passer jo lige med en cykelhjelm. Den brune clipboard (hedder den nu det??), har jeg fået af Linda, og jeg har sværtet den med Walnut Stain fra Distress Ink. Derudover havde Linda da også lige lidt brads, som ligner skruer og sørme om hun ikke også havde et forslag på båndet. Der er lavet lidt plads til journalering, som jeg også skal have skrevet (på et eller andet tidspunkt!!) TAK FOR HJÆLPEN, Linda! Jeg kan godt mærke, at jeg specielt mangler erfaring til pynten, men jeg prøver og kommer forhåbentlig efter det snarest :)

Tak fordi du kiggede med - husk, at jeg bliver rigtig glad for kommentarer og giver gerne en kommentar retur, når det ellers er muligt og teknikken ikke driller :)

4 kommentarer:

Thanni sagde ...

Dejligt LO du har lavet, og skønt billede af en spændt dreng :)
..og alle de begreber og teknikker skal du såmænd nok få styr på - og ellers så har du jo hjælp lige ved hånden ser det ud til :D

Anne sagde ...

Hej Lone,
Hvor fint du også har fået dig en blog nu - og sikke nogle flotte layouts du har lavet! Skrifttypen til "Emil" (med figurer fra Cars) hedder Berlin Sans FB + fed! :)

Lone T Ørnstrup sagde ...

Tak for begge kommentarer. Hvor er det skønt at se, at andre har fundet vej herind ;)
Thanni, du kan tro, at jeg har hjælp ved hånden - og går det helt galt er der jo hele to gode fora fyldt med scrappekvinder, så det bliver nok aldrig et problem ... kun for mig at huske det hele ;)
Anne, tusind tak endnu engang. Som du sikkert har luret, er jeg lidt vild med dine alfabeter og synes jo egentlig nok, at jeg kunne genkende det - men hvilket et var det lige ... Tak for infoen - det skal helt sikkert bruges på et LO senere :)

Anja Kjærgaard sagde ...

Det kan godt være, at det er dit første layout, men det kan man ikke se! Jeg har i dag søgt på google for at finde lidt inspiration til et drenge-layout, og det endte med, at jeg liftede dit layout - se selv her: http://hobbyworkshoppen.blogspot.com/2012/03/drenge-layout.html#links
Tak for inspiration ;-)