søndag den 11. august 2013

Scrapbesøg med masser af hygge og scrap :)

I fredags havde jeg "inviteret mig selv" hjem til Annette (AKA) for at lære at lave de "simple" kort a la OSH-kort, for jeg har tidligere prøvet og jeg synes faktisk, at det var svært at komme igang.

Jeg havde heldigvis pakket bilen dagen i forvejen - og jeg havde taget næsten hele scraprummet med. Der manglede kun en silhouette, en del af mit papir, mine bøger og så få småting yderligere - ellers er ALLE mine scrapsager i bagagrummet ... og jeg kan stadig lukke med dækkenet :)
(Annette mente, at jeg havde købt bokse, der passede til bilen ... det har jeg dog ikke og jeg har heller ikke købt bil efter boksene - jeg har bare en dejlig rummelig bil og jeg havde fundet alle sagerne frem, før jeg begyndte at pakke og så er det altså noget nemmere at bevare overblikket)


Vi havde aftalt, at jeg skulle komme ca kl 9, men pga mange små uheldigheder, blev jeg forsinket. Efter at have spist rundstykker, flyttede jeg så ind med mine scsrapsager, og forholdsvis hurtigt kom jeg igang med at lære den "simple" teknik og resultatet blev dette kort.

Frokosten blev serveret og var super lækker: Lakseburger. MUMS siger jeg bare - den er helt sikkert gemt i hukommelsen, for det kan godt gå til madpakken en dag på arbejde, jeg har lyst til noget lidt mere lækkert!

Herefter "fik vi travlt" med at se, hvad hinanden havde af dies, stempler, punch og lign, så der blev lavet en masse til "lager" - og det er jo også vigtigt, når man sådan mødes ;)


Disse kort er farvelagt med mine nye memento-markers - det er tusser, hvor man farver direkte på stemplet og så laver aftrykket bagefter. Stemplet købte jeg hos Unikscrap i onsdags .. er helt vild med stemplet og så i de skønne farver :)

Annette har jo sådan et sødt stempel, hun har købt nærmest ubrugt (af mig!) og det fik jeg så misbrugt på dagen med mine mange forskellige farver af sværter - først en ordentlig stak til mig selv og derefter en stak aftryk til Annette...

Eftermiddagskaffen og aftensmaden nåede vi også og herefter ville jeg se, om jeg kunne få lavet et par kort mere, mens Annette punchede løs, men desværre var min "base" ikke i gode mål, så jeg fik kun tænkt tankerne og derefter skitseret det, så jeg kan få lavet kortet herhjemme.

TUSIND TAK for en utrolig hyggelig dag, Annette - endda til trods for mobberierne ;) Og som du selv sagde, så bliver vi nok nødt til at gøre det igen en anden gang.
Hvis I vil læse Annettes indlæg fra dagen, kan det ses her

Kan I alle nu have en dejlig søndag. Jeg har sidste feriedag, inden det bliver hverdag i morgen og går løs, så forhåbentlig når jeg at sidde lidt i min scraphule idag .. jeg har SÅ MEGET lyst :)

11 kommentarer:

Maryann Laursen sagde ...

Det ser da godt nok ud til, at det var ren hygge, men det må altså også bare være super, at há en i nærheden, som man kan mødes med en gang imellem. Heroppe er der bare ingen i det område jeg bor i, så jeg er henvist til mit eget selskab, men så er man selvfølgelig også sikker på at ingen siger en imod eller svarer igen eller mopper ha ha ha .
Ha en rigtig god uge forude med alt hvad det indebærer.

Annette / aka sagde ...

Selvtak Lone. Det var bare en rigtig hyggelig og udbytterig dag. Jeg har lige siddet og klistret små tog sammen, og der mangler lidt hjul, som ikke var standset helt fint ud....(og H ved godt hvem der sjuskede) Eriks kommentar var: " Så må Lone have den die med igen næste gang, I har sådan en dag". Så vi er ikke skræmt her. Og det er altid dejligt med et nyt moppeoffer....haha.
Jeg er stadig benovet over dit pakkeri. Det er velorganiseret det hele. Og utroligt hvad det bagagerum kan indeholde.

Lige et PS til Maryann: Lone bor i Silkeborg og jeg i Vejle, så 1 times kørsel er ikke et problem for en scrapper....

God arbejdslyst i morgen, Lone. Og husk hvad jeg sagde af kloge ord i den anledning. Knus til dig.

Karina Beck sagde ...

Du er godt nok velorganiseret og god til at pakke.
At bruge af andres legetøj er også noget af det bedste jeg ved ; ) Det lyder som en hyggelig dag.

Grete sagde ...

Selvfølgelig hyggede i igennem, 2 så skønne scrapkvinder der mødes om en fælles hobby, det kan kun blive godt.
Jeg er også imponeret over dit velorganiseret orden.

Linda sagde ...

Wauh....nu ved jeg da at jeg kun behøver min taske med rene trusser og tandbørste næste gang jeg skal køre med dig;-)
Hvor har I da bare hygget.....suk....jeg har slet ikke haft tid!!!
I har da fået lavet noget og meget forskelligt, det er super med sådan en dag.
Jeg nåede ikke hobbygården i dag så det må blive næste weekend.
Ses vi på tirsdag i Scrap club?

Knus

Lone T Ørnstrup sagde ...

Uha, nu ved jeg ikke, hvad "lige i nærheden" svarer til - der er da trods alt 70 km, men det kører jeg gerne for en dag i Annettes skønne selskab :)
Lige mobberiet havde jeg heller ikke forudset, men jeg håber, at jeg fik givet lidt igen ;)
Tak i lige måde

Lone T Ørnstrup sagde ...

Ha ha ... ja, jeg kan også regne ud, hvem der sjuskede :) Jeg skal nok få taget den tog-die med - faktisk har jeg allerede fundet den frem, for hvornår får vi lige sådan en skøn dag igen. Hvis Lise er der på tirsdag, kan jeg måske lokke hende til at tage den med mod Vejle ;)
Jep - det er en skøn bil, som jeg nyder hver gang jeg kører i den.
Jeg ved ikke, om det er fordi jeg er scrapper, at de 70 km ikke skræmmer mig - tror mere, det er fordi jeg er vant til at køre 40 km hver vej for at komme på arbejde ... og tidligere næsten 60 km, så jeg kører gerne :)

Jamen Annette dog - du sagde jo så mange kloge ord (imellem mobberierne) ... kan da næsten ikke huske, hvad det var, men jeg tager det stille og roligt og ser det hele lidt an og håber så ellers, at det hele nok skal gå. Jeg har jo verdens bedste kollegaer ;)
Knus

Lone T Ørnstrup sagde ...

Ha ha ... jeg tror ikke, du kan lade være med at pakke lidt af dine egne lækkerier ned ;)
Du kan tro, at vi ses på tirsdag - jeg kommer i hvert fald, hvis ikke jeg er faldet omkuld inden af at begynde arbejde ;)
Knus

Lone T Ørnstrup sagde ...

Tak! Det må være erfaringen, der gør det ... jeg har jo pakket mange gange til scrapture (a la Convention og SAM) på de to år, jeg har været igang.

Lone T Ørnstrup sagde ...

Tak - ja, vi to bliver jo også nødt til at finde en dag, hvor du kan lære mig de Donna-skabeloner og lign. Jeg er ved at have samlet godt sammen af julepapiret - bare spørg Annette :)

Annette / aka sagde ...

Både julepapir og helårspapir og ensfarvet og og og og ......hæhæ