lørdag den 17. december 2016

En kreativ dag midt i juletravlheden

Idag bliver forhåbentlig en kreativ dag - for jeg skal være alene hjemme i aften, mens min Far skal til julefrokost og jeg har besluttet mig for, at jeg skal sidde og scrappe og jeg GLÆDER mig 😍

Dagens gave er købt ved Scrapbook Fun,  hvor Charlotte inspirerede mig til disse blade, hun har brugt på et af sine flotte kort. Lige da jeg fik gaven i hånden kunne jeg slet ikke lure, hvad det kunne være, fordi gaven var kvadratisk, så selvom jeg selv har købt gaverne og pakket dem ind, så er der overaskende mange overraskelser i det, hvilket er skønt.

Forleden aften sad jeg og ville være kreativ og jeg ville prøve den nye embossing pulver, jeg fik tidligere i kalenderen. Jeg tog et af mine stempler (en godt detaljeret julekugle fra Dixi craft). Desværre var jeg temmelig skuffet over resultatet, som I kan se her.

Jeg har brugt flg materialer, så jeg håber, I måske kan være behjælpelige med, hvad jeg kan gøre anderledes - eller også må jeg bare erkende, at det pulver ikke er godt til små detaljerige stempler 😉

Håber, I får en dejlig dag derude

3 kommentarer:

Ann Jensen sagde ...

Jeg kender ikke den embossing pulver du bruger, og det kan være den er er for flydende.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve 3 ting.

1.) stemple let, dvs, pas på med at trykke for hårdt, når du stempler, hvis man trykker for hårdt, kan det give et mere sløret resultat.
2.) Prøv med en anden embossing pulver, hvis du har, så kan du se om det er din kobberpulver der smelter meget eller ej.
3.) Hvis du har et embossing tool, til at tage det antistatiske på papiret inden du går i gang. Hvis du ikke har, er der masser af opskrifter til at lave et selv, har set en opskrift, der krævede en nylonstrømpe og noget babypudder :-)

Ellers kan det være at du skal kaste dig over et mindre detaljeret stempel.

God jul
Ann (Becka.dk)

Mio sagde ...

Gode råd du har fået : ) det ville jeg også afprøve, derudover kan jeg ikke se hvilket mærke dit stempel er, men det kræver et godt stempel af virkelig god kvalitet for at få super aftryk der dur til embossing når det går ned i de små detaljer.
Prøv dig frem
Held og lykke med det
Og god scrap/hygge aften

Pia Larsen sagde ...

Jeg vil blot komme med nogle tillægsbemærkninger.

Når man ønsker at stemple et så fint detaljeret stempel anbefales det at bruge den fine type af embossing pulver "Super fine".
Man opnår også et meget bedre resultat ved at bruge et anti-static tool, som du allerede er blevet anbefalet.

Jeg bemærker dog også, at du har stemplet på kraft karton. Det er min erfaring at kraft karton suger betydeligt mere sværte til sig og hurtigere, ergo tørrer det hurtigere når man bruger embossing sværte. Dette kan også spille ind i forhold til dine udfordringer med et godt resultat. Har du prøvet på hvidt karton med glat overflade?