lørdag den 24. december 2016

I aften er det juleaften ...

der er længe længe til. I hvert fald hvis man spørger børnene :) Særligt min dreng på 7 år har glædet sig, så de to drenge er fulde af energi og spændte på, hvad der mon gemmer sig under juletræet.

Juletræet blev pyntet i går eftermiddags/aftes, hvilket er det seneste, jeg nogensinde har gjort her i mit eget hus. Fra min barndom har jeg været vant til, at træet kommer ind d. 23. dec og bliver pyntet ... men fordi vi i mange år har fejret juleaften hos en af vores forældre, har vi taget træet ind ca 1 uge (maks 2 uger) før, så vi har haft glæde af træet herhjemme. Tiden er bare rendt fra os i år, så vi fik først hentet et juletræ i søndags og det skal jo også gerne lige nå at ligge lidt, inden det kommer indenfor, så det ikke taber alle nålene med det samme.
I går aftes fik børnene gjort klar til julemanden, hvis han kiggede forbi i løbet af natten, så der var serveret et glas mælk og lidt brunkager - og han kom heldigvis forbi. DET er en af fordelene ved at have en brændeovn ;) Da de vågnede i morges, var der stor glæde og gaverne blev åbnet hurtigt og derfor var legen godt igang. Vi har netop været i kirke til en børnegudstjeneste, som netop er forbeholdt småbørnsfamilierne, da den varer ca ½ time og ikke er så højtidelig som en klassisk julegudstjeneste, men mere er på børnenes præmisser og den er VELBESØGT. Vi sidder nærmest i lag, men det er hyggeligt, når børnene er så små som vores. Det var en ny præst idag og han havde taget nogle store "dukker" med og fortalte vha dem om Jesu fødsel med kejser Augustus, englen, hyrderne, de vise mænd og naturligvis Josef, Maria og Jesus.
Resten af dagen skal gå med at få gjort maden klar til i aften, Disneys juleshow og en rask gåtur lige om lidt. Så er den eftermiddag vist også hurtigt gået. Her har vi begge været vant til and juleaften, så den tradition var nem at føre videre. Det er min mands forældre og hans Mormor, der kommer som gæster, så en hyggelig juleaften med mulighed for at se og høre hinanden <3

Billedet af juletræet med børnene kommer senere - de skal lige i julebadet og have det fine tøj på :)

Dagens gave er meget passende dette skønne stempel fra Three Scoops af netop juletræer. Jeg havde faktisk glemt, at jeg havde købt det, så endnu engang kunne jeg overraskes ;)
Mine børn skulle lave et til/fra kort til gaverne til deres Far og de kom til at se sådan ud. Magnus på 2 år lavede den med Rudolf. Han har punchet rendyret ud, trykket på stemplet til "god jul" og ellers hjulpet til med at få det til at sidde fast. Andreas på 7 år ønskede at have en kane, hvilket jeg til hans store skuffelse ikke havde, så han måtte nøjes med en kælk, fik et juletræ også og da han så, at Magnus havde lavet baggrunden til skøjterne, ville han også sværte. Han ville ikke have et stempel på, men har selv skrevet "god jul" :) Han fik også lov at lege med Nuvo-dråberne, så der kom både frost/glimmer og røde prikker på.

Håber, I får en glædelig jul og nogle fredelige juledage med jeres nære og kære. Tak fordi I har læst med og en særlig tak til jer, der har været så søde at skrive en kommentar. De har betydet utrolig meget for mig og har varmet hver og en <3

1 kommentar:

Mio sagde ...

Håber i havde en dejlig jul og kom godt ind i det nye år : ) tak for en hyggelig december her på bloggen.
Godt nytår