fredag den 12. december 2014

12. december - og weekenden er nær

Idag har jeg fået denne skønne die, som jeg netop havde skrevet på min ønskeseddel. Det sjove er, at nu hvor jeg så åbnede den, tænkte jeg at der vist også er andre modeller/mærker med julemanden og hans kane. Kan I huske nogle af mærkerne?

Idag var endelig dagen, hvor der skulle gåes lucia i børnehaven, men samtidig havde Andreas fået drillenissen med hjem igår, hvor vi var til julefrokost og han blev passet af Farmor og Farfar, så heldigvis var hun/de iderige og kreative, så den drillede lidt hos dem, men vi måtte jo nok også hellere lige finde på lidt at stå op til. Det skal jo gerne være børnene, der fortæller, så jeg printede billeder ud og satte i et hurtigt "hæfte" af 2 A4 ark, der var hæftet sammen midt på og med en lille beskrivelse til - så må han selv huske resten :)
Herefter gik vi i børnehaven og hvor var det hyggeligt at se alle de store børn få de hvide kjoler på og se, hvordan de glædede sig. Forældre og bedsteforældre stod på gangen langs væggen og så kom de små børn ellers ud - hvor var de dog søde og skønne <3 . Jeg var mest imponeret over, hvor gode de var til at huske teksten og man kunne tydeligt se på børnene, at de havde fået at vide, at de ikke måtte vikke eller lign, for hold op hvor de koncentrerede sig. Da de stillede op til "klassebillede", var jeg tæt på at grine. SÅ MANGE kameraer, ipads og iphones på én gang  ... det var jo nærmest som et topmøde mellem USA og Rusland! og det var bare i en børnehave, så jeg kan godt forstå, hvis der kommer et par "linselus" ud af sådan et flok. Vi gør dem jo selv til det ;)

Kan I nu have en rigtig dejlige fredag og weekend. Her vil jeg se, om jeg kan få fundet julepynten frem, så vi rigtig kan få skabt noget julestemning herhjemme. Tak for jeres søde kommentarer - de betyder rigtig meget og varmer mit lille julehjerte <3

8 kommentarer:

Lise sagde ...

Dejligt at I havde en skøn dag med Lucia optog..linselus eller ej, det skal der tages billeder af.....det er "once in a live time"...næste år er det noget:-))))
Lækker die...har den og er meget glad for den:-)
God fredag til dig.
Knus Lise

Mio sagde ...

Sød die du fik i dag : )
Det kommer sikkert ikke til at ske ret mange gange at de går Lucia, så der skal bare tages billeder : ))
Nyd det, lige pludselig er de store og gider ikke mere.
Rigtig god 12 dec.

Karina Beck sagde ...

Hvor er det en lækker gave!!
Rigtig god weekend.

Ann Weiss sagde ...

Lækker die :)
Vi var også afsted til Lucia og julehygge i børnehaven i dag. Der stod alle forældre også med telefoner og kameraer - også selvom deres børn ikke var lucia, men bare kiggede på! :D

lam sagde ...

sikken en lækker dies og det lyder som en hyggelig morgen i børnehaven

Signe Bendorff sagde ...

Fin gave du har fået... I år bliver det for mit vedkommende til, at jeg tager med til Kirkegang med børnehaven...

maria sagde ...

Super skøn dies :-)

kortmager sagde ...

Det er altid meget rørende at se de piger i de hvide klæder og høre den sang. En særlig stemning - føler vemod og længsel...
Superskøn die du har fået der!