tirsdag den 9. december 2014

9. december - og nu skal julestemningen frem

Ja, jeg nåede heldigvis i mål igår med at få syet luciakjoler til børnehaven. De har tradition for, at storebørnsgruppen går lucia men de har desværre også tradition for, at det bare er en hvid plastsæk, de har på som kjoler. Heldigvis var der en forælder, der foreslog, at vi fik købt noget stof og syede kjoler til børnene, så vi mødtes en søndag i november og fik klippet alle dele ud og syet nogle af dem, men eftersom vi kun var 6 kvinder i 3 timer, nåede vi jo kun halvvejs i de 30 kjoler, der skulle syes, så vi fik resten med som hjemmeopgave. Min symaskine drillede den dag, så det er først nu, jeg har fået klaret det - og de skal gå på fredag! Jeg glæder mig derfor rigtig meget til at se dem i år ... er sikker på, at de bliver flotte og mon ikke kjolerne holder i mange mange år fremover ;)

Dagens gave var denne lille æske fyldt med små sølvstjerner (tror den måler 4x7 cm eller deromkring). De er fantastiske og meget anvendelige, specielt i denne søde juletid :)

Håber I får en dejlig dag derude. Jeg håber, jeg når at få ryddet lidt op idag, når jeg har været i mødregruppe, så jeg snart kan få pyntet op til jul ... mangler lidt julestemning her

9 kommentarer:

Maryann Laursen sagde ...

Dejligt når man får afsluttet sådan et stort projekt, og da især når det kan glæde så mange i mange år fremover.
Lækre stjerner, du har fået her.

kortmager sagde ...

Sikken et stort arbejde med at sy 30 kjoler! Godt gået... det var da noget af et projekt! Hav en god dag

Mio sagde ...

Lækre stjerner du fik i dag ; )
Stort arbejde med 30 kjoler men jeg er sikker på at de bliver påskønnet i mange år : )
Rigtig god 9 dec.

Lise sagde ...

Lækker pakke....stjerner kan altid bruges:-))))
God aften til dig:-)))

Annette / aka sagde ...

Lækre stjerner. De kan bruges næsten overalt, og lige et tip: de er gode til at skjule små limklatter.....for de passer alle steder.

Charlie sagde ...

HURRA for dig og de andre forældre - sådan nogle Luciakjoler er da uundværlige i en børnehave. GODT gået.

lam sagde ...

skøn gave og jeg er sikker på personalet i børnehaven værdsætte sådan et projekt fra forældrene

Karina Beck sagde ...

Sådan! Sikke et arbejde.!
God gave. stjerner kan man altid bruge.

maria sagde ...

Super flotte stjerner :-) hold da op et arbejde med alle de kjoler :-)