onsdag den 24. december 2014

24. december - NU' DET JUUUUUUL :)

Først et RIGTIGT GLÆDELIG JUL til jer derude. Her har det ganske enkelt været den bedste julemorgen nogensinde. Igår fik vi pyntet juletræet. Det var desværre mest mig, da julekalenderen i fjernsynet trak gevaldigt, men Andreas hjalp med at hænge sin pynt på til sidst. Jeg håber ikke, at gårsdagens indlæg har givet anledning til at tro, at jeg ikke ønskede Andreas hjemmelavede julepynt, for det gør jeg helt sikkert. Også selvom det ikke er i "julefarverne" eller det slet ikke har noget med jul at gøre. Jeg er glad og stolt over hans hjemmelavede ting og jeg har gemt for hvert år, hvor jeg har skrevet navn og årstal på, så man rigtig kan se, hvad der bliver lavet og hvor tidligt han har været kreativ takket være hans dagplejemor. Igår aftes gjorde vi klar til, HVIS nu julemanden kom i nat, som han har gjort tidligere. Vi lagde pebernødder og et glas saftevand frem og Andreas havde lavet en gave til Julemanden og en gave til Nissemor og så lå de ved brændeovnen, hvor han plejer at komme ned igennem. Jeg blev desværre vækket tidligt i morges af Magnus, der åbenbart var sulten og da han først havde fået spist, faldt han i søvn igen og så lå jeg der og var vågen og tænkte, at Andreas nok snart ville vågne pga spændingen og alle sommerfuglene i maven :)  Det skete bare ikke ... han vågnede først kl. 7.45, hvor jeg var godt igang i køkkenet med at gøre klar til morgenmaden og han gik ind for at se, om julemanden havde været der - hvilket han havde! Og der var endda 4 gaver - en til hver af os! Tidligere har der kun været til Andreas, men i år må Jacob og jeg også have været ekstra søde, når vi også var heldige :) Selvom Andreas er glad og spændt, så har det været stille og roligt og vi tog i kirke (en juletradition fra min barndom), hvor de laver deciderede børnegudstjenester, som primært er for familier med børn under skolealderen, men vi kan se, at alle kommer (også uden børn). Det tager kun ½ time og er generelt meget børnevenligt og så er det så hyggeligt at se mange af de andre børn fra sognet, som man kender. Nu er vi netop kommet hjem fra kirken og skal have styr på resten af dagen. Vi har heldigvis ikke travlt, da vi "bare" skal være alene hjemme i aften, så det er stille og roligt <3
Her kan I se vores træ og mine to skønne nissedrenge :)

Og her er et billede af den sidste gave fra pakkekalenderen. Det er en af de store punch fra Martha Stewart og jeg har ønsket mig den lige siden jeg så den første gang. TUSIND TUSIND TAK søde Tina fordi du har købt alle de gaver til mig. Det har været så hyggeligt at stå op til en gave hver morgen

Håber, I får jer en dejlig juleaften med masser af hygge og kvalitetstid og uden alt for meget stress og jag. Tak fordi I har læst med her og TUSIND TAK for de af jer, der også har brugt tid og energi på at skrive kommentarer til mig. Det har glædet mit lille julehjerte at læse dem og vide, at der var nogen derude, der læste med her på bloggen :)

7 kommentarer:

nedergaard ( Lissy ) sagde ...


Lyder som hyggelige traditioner

Ønsker også dig og din familie en rigtig Glædelig Jul
Hilsen Lissy

Mio sagde ...

Så hyggeligt med trationer : )
Rigtig glædelig jul til dig og dine

Heldig at julemanden også kommer med gaver til jer voksne er helt misundelig : ))

Sarah sagde ...

Rigtig god og glædelig jul. Det har været hyggeligt at følge bloggeriet her i december.

lam sagde ...

Rigtig glædelig jul til dig og dine og tak fordi du kiggede forbi min blog i december.

Annette / aka sagde ...

Rigtig glædelig jul til hele familien. Sikke et par skønne nisser du har der. Og det ligner jo en rigtig børnefamilie med de megastore gaver......
Her er også fred og ro. Vi er os selv, så vi tager det i vores eget tempo...

Knus og på gensyn engang.

kortmager sagde ...

Glædelig jul tl dig og din dejlige familie. De nissedrenge er godt nok søde :-). Dejlig tradition med at gå i kirke på denne dag. Der plejer at være en hel speciel stemning.

Lise sagde ...

Glædelig jul til dig og din familie:-))))
Skønne gaver du har fået.
Knus Lise