lørdag den 6. december 2014

6. december .. og de første julegaver skal udveksles

Tusind tak for jeres søde kommentarer igår - specielt for den søde og lækre baby. Jeg kan jo kun sige, at jeg er fuldstændig enig i alle de pæne ord <3 . Mette, vedr. pakkekalenderen, så var det min egen ide for 3 år siden, hvor jeg netop var begyndt at scrappe og jeg ELSKER pakkekalendere (både at give og at modtage). Det var populært at gå i Matas eller lign og købe en, så en aften til scrapclub i Unikscrap spurgte jeg Benedikte, om man kunne bestille en hos hende. Jeg kunne se på hende, at det måske nok lige var sent  nok (vistnok primo november), da SAM var forestående, men Linda sagde hurtigt, at det ville hun da gerne sørge for, så jeg gav hende 500,- og så købte hun 24 gaver til mig. Det var måske lidt svært at finde 24 gode gaver til ialt 500,-, så hun foreslog, at jeg lagde 20,- til side om ugen i et år, for så ville der jo være 1040,- ialt og 20,- om ugen er ikke noget, man måske mærker så meget, som blot at udbetale 1000,- nu og her, så i 2012 og 2013 gjorde vi det. Hun takkede nej i år til at sørge for indkøbene, men så var jeg så heldig, at Tina tilbød sin hjælp, så det er hende, der har sørget for, at jeg har lidt ekstra at stå op til hver dag i december i år og jeg NYDER det. Det er jo ren selvforkælelse. Jeg vil dog også huske at påpege, at jeg sidste år fik en pakkekalender fra min mand og i år har fået en adventskalender, så han kan også sagtens. Han vælger dog, at der IKKE skal være scrapsager i (måske fordi han ved, at jeg får en i forvejen og han ikke vil vide, hvad jeg sætter pris på og hvad jeg har i gemmerne ;) )

Nå ... det var en lang smøre, så nu skal I se, hvad jeg fik idag i pakkekalenderen. Denne skønne die har jeg ønsket mig "i et stykke tid". Da jeg så skulle lave ønskesedlen til Tina, skulle jeg jo huske, at det skulle være noget, som jeg virkelig gerne vil have, men som jeg kan lade være med at købe i et helt år ... og jeg fandt samtidig ud af, at jeg faktisk har et par dies med juletræer - men det gør vel heller ikke noget, at man har nogle at vælge imellem til sine projekter ;)

Da vi idag skal udveksle julegaver med min familie, har jeg hurtigt lavet et par juletags. De er ikke de mest detaljerede, men det skulle gå rigtig hurtigt og desuden tror jeg ikke, de lader sig imponere mere af dem med mange detaljer frem for disse. Mange af udstandsningerne havde jeg liggende i forvejen, så det tog heldigvis ingen tid at lave dem :)

Lidt washitape og hjerter i røde farver spreder forhåbentlig hurtigt lidt julestemning

Tina har inspireret mig til disse sidste år. Et udklip af mellemlægsservietter, et snefnug og lidt halvperler

Her kan det lidt tydeligere ses, at jeg har brugt en rund og et hjerte - så er der lidt forskel på drenge og pige-udgaven ;)

Igen lidt tape og udstandsninger og vupti

Jeg er ikke helt tilfreds med kristtjørns-bladene, men det må jeg jo lære - for synes, det er så sødt at sætte røde perler som bær :)

Håber, I får en dejlig lørdag. Jeg nåede ikke på blogrundfart i går aftes, så jeg håber, at jeg får det hele indhentet i aften. 

9 kommentarer:

Dortesjs sagde ...

århhh fine ting

Maryann Laursen sagde ...

Rigtig fine tags alle sammen. Og bestemt et lækkert diesæt, dem har jeg også.

Mio sagde ...

Skønt gave, go fine ting du har lavet.
Rigtig god 6 dec.

Karina Beck sagde ...

Det er godt nok en lækker gave og nogle flotte tags.

Annette / aka sagde ...

Den die har jeg også og har brugt rigtig meget. Den er bare god.
Dine tags er søde.

kortmager sagde ...

Søde tags. Og sikken en god ide at spare sammen på den måde. Har også den die - og er meget glad for den.

Mette Hede sagde ...

Det lyder hyggeligt med sådan en pakkekalender.
Og så den die der var idag...den drømmer jeg også om...hun kan finde de gode sager hende Tina

Anjashobby sagde ...

Søde tags. Jeg har nu også nydt og lave pakkekalender til mine kunder, det er et hyggeligt nusse arbejde, men tager lidt tid.

Lise sagde ...

Det er godt nok en lækker gave og nogle søde tags.
God weekend til dig og dine.