lørdag den 31. december 2011

Æske m/ 3 skuffer

Som tidligere skrevet vil jeg lave en beskrivelse af den æske, som jeg lavede til Linda som tak for hjælpen med min pakkekalender. Desværre har jeg haft travlt med at lave julekortene, så I har måttet vente helt til nu! Beklager!
Inspirationen fik jeg fra denne blog (link) og jeg var så heldig, at hun havde linket til et af hendes egne tidligere indlæg, hvor hun havde lavet en udførlig manual til skufferne.

Jeg fulgte dog ikke helt hendes mål, men har i stedet brugt flg.:
Omslag er lavet af
Kvistkarton i str. 11,9+3,1+11,9 cm
Rød baggrund (Bazzill) er 11,6+2,8+11,6 cm
Mønsterpapiret (fra North Country, Red deer) er 11,3+2,5+11,3
Bredden har jeg desværre ikke fået målt, men er vistnok 23 cm (ca 1 cm bredere end de tre skuffer tilsammen)

Lukningen er lavet af
Kvistkarton: B=3 cm, L=3+3,1+3,9 cm (den sidste værdi er til at sidde bagpå - så den kan varieres, som man nu ønsker!)
Rød: B=2,7 cm, L=2,85+3,1+lukning bagpå

Derudover har jeg brugt en rød knap og rød scrappers floss og lukningen åbnes/lukkes med magnet, som jeg synes er en super fed måde at kunne åbne/lukke nemt på.

Skufferne er lavet af
Bazzill: 7,5x11,3 + 3 cm i højderne
I bunden af skufferne har jeg lagt et stykke af North Country Red deer i. Målene her er lidt mindre end 7,5x11,3 cm, men skal tilpasses.

Magnoliastemplet er Tilda, Something for you som jeg faldt for første gang, jeg så det. Det er farvelagt med prismacolor (da Linda også bruger prismacolor), farvet på kvistkarton (vær opmærksom på, at hudfarven dermed bliver lidt anderledes end normalt) og sat på en lyseblå matte, jeg har skåret ud på min silhouette.
Ønsker du at vide, hvilke prismacolors, jeg har brugt, så læg en kommentar - så noterer jeg det senere :)

Du kan selv ændre på størrelserne, så det passer til dine ønsker og projekter, men vær blot opmærksom på, at skufferne ikke bliver så store (brede), at de ikke kan "skjules" under et alm. ark længere ... :)

Ingen kommentarer: